حجت‌الاسلام انصاریان گفت: درخت اسلام تا روز حجةالوداع بدون میوه بود تا اینکه به دستور پروردگار، امام علی(ع) به ولایت و امامت انتخاب شد، با این وجود می‌توان گفت که خداوند تنها به اسلامِ با علی(ع) رضایت داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه در دیدار با جمعی از مدیران رادیو معارف در مؤسسه دارالعرفان با اشاره به اینکه «اسلامِ بدون علی(ع) مورد رضایت خداوند نیست»، اظهار داشت: کلمه اسلام و دین در قرآن به صورت مفرد آمده و جمع ندارد، این موضوع نشان می‌دهد تا پیش از بعثت پیغمبر اسلام(ص)، دین و اسلام واقعی در میان ملت‌ها وجود نداشته و بشریت در خواب غفلت به سر می‌برده است اما با بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، اسلام اصیل، به دنیا نشان داده شد و خداوند دینی جامع که پاسخگوی تمامی نیازهای جامعه بشری بوده را به حضرت محمد(ص) نازل کرد.

امام علی(ع) به دستور خدا برای امامت انتخاب شد

وی ادامه داد: درخت اسلام تا روز حجةالوداع بدون میوه بود تا اینکه به دستور پروردگار، امام علی(ع) به ولایت و امامت انتخاب شد، با این وجود می‌توان گفت که خداوند تنها به اسلامِ با علی(ع) رضایت داده است.

انصاریان با اشاره به قیام اباعبدالله(ع)، تصریح کرد: هنگامی که امام حسین(ع) به سوی کربلا در حال حرکت بودند، اعلام کردند که از اسلام، چیزی باقی نمانده بدین معنا که دین در حال خاموش‌ شدن است و در همین شرایط حادثه کربلا به وقوع پیوست. عاشورا و شهادت امام حسین(ع) به تدریج، معدن نشر اسلام واقعی و از طرفی ضامن بقای اسلام اصیل شد، به گونه‌ای که مراسم عزاداری برای امام حسین(ع)، تنها مجالسی برای روضه‌خوانی و گریه نبود بلکه این جلسات در راستای نشر معارف دینی و تقویت روحیه ظلم ستیزی جهت‌گیری شد.

تشویق مردم به حضور در مجالس عزای امام حسین(ع) اوجب واجبات است

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین جلسات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) منبع ظهور خیرات و برکات دائمی است چرا که از برکات همین مجالس، بسیاری از عالمان دینی ظهور کردند، مساجد، حوزه‌های علمیه، مدارس و بیمارستان‌ها ساخته و کارهای خیر فراوانی در زمینه‌های مختلف صورت پذیرفت.

وی افزود: در روزگار کنونی که اسلام علوی در معرض هجوم همه جانبه شرق و غرب قرار گرفته‌ است، برپایی مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) با حضور خطبا و مداحان دین‌شناس در تمامی طول سال و نیز تشویق مردم به حضور در این جلسات از اوجب واجبات است، از طرفی باید جلسات روضه‌های خانگی دوباره رونق گیرند؛ اتفاقی که اکنون کمتر مشاهده می‌کنیم.

انصاریان در ادامه با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در حوزه دین و معارف، اظهار داشت: متأسفانه رسانه‌های کشور در دعوت از کارشناسان دینی و روحانیون، خوب و شایسته عمل نمی‌کنند و برخی افراد که به عنوان کارشناس مذهبی در رسانه‌ها حاضر می‌شوند، از بنیه علمی و دینی بالایی برخوردار نیستند. از طرفی گاهی اوقات سخنانی توسط کارشناسان مذهبی در رسانه مطرح می‌شود که نه تنها با آموزه‌های فقهی و دینی منطبق نبوده بلکه به اعتقادات دینی مردم لطمه وارد کرده و بهانه‌ای را برای حمله به دین در اختیار دشمنان قرار می‌دهد.

این استاد اخلاق در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه چندی پیش موضوع تقابل دین و اخلاق مطرح شد که اساساً این گزاره با ذات و جوهره پروردگار و اسلام علوی در تضاد است و سنخیتی ندارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا